Τετάρτη, 7 Νοεμβρίου 2012

Λογοτεχνικές Διαδρομές - Ποιητικοί μουσικοί σταθμοί - Εικαστικές συναντήσεις: Οδυσσέας Ελύτης

Η αξιοποίηση της Τέχνης στη συγκρότηση εικόνας για τον εαυτό 

και στην κατανόηση του κόσμου



Η Τέχνη είναι ένα παντοδύναμο εργαλείο, ένα μέσο έκφρασης, επικοινωνίας, και ανάπτυξης ψυχικής υγείας και ισορροπίας. Οι μαθητές παρακινούνται να γνωρίσουν διάφορα εκφραστικά μέσα, να πειραματιστούν και να εκφράσουν ιδέες και συναισθήματα με διαφορετικούς τρόπους, αναπτύσσοντας αισθήματα ικανοποίησης και προσωπικής αξίας (αυτοσυναίσθημα). Χρησιμοποιώντας τον καλλιτεχνικό συμβολισμό, ενθαρρύνονται να ανακαλύψουν τρόπους που θα τους βοηθήσουν δώσουν στα συναισθήματά τους συγκεκριμένη μορφή, να αναδείξουν ανέκφραστες συναισθηματικές εμπειρίες, που είναι αόριστες και μη λεκτικές, και να τις μοιραστούν με τους άλλους.

Στόχοι Προγράμματος:

  •  Προσέγγιση από τους μαθητές λογοτεχνικών κειμένων, μελοποιημένης ποίησης και εικαστικών έργων ελλήνων και ξένων δημιουργών.
  • Προσέλκυση του ενδιαφέροντος των μαθητών σε διάφορες μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας με έμφαση στο λόγο, τη μουσική και τις αναπαραστάσεις (ζωγραφική, κολάζ, ψηφιακή δημιουργία).
  • Ανάπτυξη στους μαθητές δεξιοτήτων δημιουργικής ανάγνωσης, ακρόασης και ποιητικής (με την έννοια του ποιώ = δημιουργώ) έκφρασης, δεξιότητες που συντελούν στην ψυχική και κοινωνική τους ωρίμανση.
  • Αξιοποίηση των παραπάνω καλλιτεχνικών δεξιοτήτων στην ενίσχυση του αυτοσυναισθήματος, στην καλλιέργεια διαπροσωπικών  σχέσεων και στη γενικότερη κοινωνικο-συναισθηματική ωρίμανση των μαθητών.
Ποιήματα του Ελύτη που έχουν μελοποιηθεί ΕΔΩ

Προτάσεις για την αξιοποίηση σουραελιστικών παιχνιδιών στη διδασκαλία των ποιημάτων του Ελύτη στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ΕΔΩ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου